Falmouth MA - Reisverslag uit Falmouth, Verenigde Staten van Heleen en Ad Blom Kesteloo - WaarBenJij.nu Falmouth MA - Reisverslag uit Falmouth, Verenigde Staten van Heleen en Ad Blom Kesteloo - WaarBenJij.nu

Falmouth MA

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Heleen en Ad

27 September 2013 | Verenigde Staten, Falmouth

Goed vanmorgen op tijd weer onderweg, is weer een verkasdag en dat doen we graag. Als we een paar dagen ergens zijn nou dan is het vaak zo dat we onrustig worden. Nu hadden we dat vanmorgen nog niet echt, het hotel was luxe, dus dan kan je daar best nog een paar dagen verblijven. Maar nee Jan Doets had gedacht dat we vanavond ( nu dus ) maar eens in Falmouth gingen overnachten voor een nacht of 2, dus wij zijn dan ook de rotste niet doen we dat dan toch!!
Eerst naar het New Bedford Whaling Museum geweest, alwaar we de skeletten van een paar walvissoorten naast elkaar zagen hangen, ook nog een baby er bij 1!En vooral oude gebruiksvoorwerpen, harpoenen en de kleine bootjes waar de walvisvaarders met gevaar voor eigen leven in gingen om de kolossen van walvissen te vangen. Helaas is dit heden ten dage nog het geval voor sommige landen. Die kunnen er geen genoeg van krijgen om deze dieren te doden !! Het is weer gezegd ! Na deze culturele uitstap, weer een cultuurgebeuren nu in de vorm van Plimoth Plantation, waar een goed beeld werd gegeven van een Engelse nederzetting in de 16 eeuw en een voorbeeld van een " indianen" dorp want Indianen zijn Native Americans hier. Weer heel educatief en sommige acteurs spraken een klein beetje Nederlands waaronder een van de dames, die angstvallig niet teveel in het Nederlands zei, maar ondertussen ons wel heel erg goed begreep. Moe van dat alles kwamen we in onze overnachtingsplaats voor 2 nachten in Falmouth , snel even een Chinees gehaald en op de kamer gegeten. Er zit een keuken in en jawel we zouden hier nog wel even kunnen blijven. Maar dat doen we niet hoor. Als het meezit met de Amerikaanse overheid komen we, en is er een shutdown nou dan zien we wel Kan hier nog wel een paar kilometers rijden met het autootje
Gegroet wederom gij lezers, vanuit een donker U.S.A
stop ik er voor vanavond mee.

• 28 September 2013 - 20:42

Elly En Ben:

Even iets anders: vandaag is twee keer een oproep op onze vaste telefoon gekomen van het mobiele nummer van Heleen. Ook zat er een voicemail bericht in. Maar als we opnemen geeft niemand antwoord. Wij waren bang dat je telefoon in verkeerde handen kon zijn gevallen, maar Joost dacht dat je mobieltje gewoon klem zit in je tas. Joost heeft het nummer even gebeld maar kreeg "niet bereikbaar". Kijk even wat er aan de hand is svp.
    Alles goed verder. Wij hopen dat de terugreis beter verloopt dan de heenreis.